Huisstijl en website
Jasper Albada Jelgersma en Jochem Joosse tekenen voor visuele identiteit HAVERMAN
Nadat hij kennis had genomen van de kleurenleer van Caluwé staat voor Paul Haverman vast dat WIT in zijn nieuwe logo & huisstijl zou domineren. De witte organisatie is een reactie op het lineaire, maakbare wereldbeeld dat in het westen alom verspreid is.
In een witte organisatie wordt de evolutie (vanuit de chaos) bespoedigd door ruimte te geven aan energie. Want waar energie zit, treedt vanzelf verandering op. Voor ‘witdenkers’ verandert alles vanzelf als de tijd daar rijp voor is. Panta rhei: alles stroomt. Wit staat voor ‘eigen wijsheid’ en voor de autonome professional die ruimte geeft aan de energie van anderen en zo het dynamische proces positief beïnvloedt… Het gaat daarbij meer om verandering mogelijk te maken, te zoeken naar de kiemen voor vernieuwing en creativiteit, dan om te sturen of te richten. Witdenkers voegen betekenis toe. In de witte organisatie wordt complexiteit als verrijkend, niet als verstorend opgevat.
Het grafisch ontwerp van HAVERMAN’s logo is van de hand van Jasper Albada Jelgersma van de Amsterdamse Studio JAJ. Het website-ontwerp van de hand van Jochem Joosse, de latere vennoot van Haverman in Boven N.A.P.