Met een flitsend brandweerfilmpje voerden we online een 4 traps-wervings-offensief.
Stap 1. De productie van een wervende film, gericht op het genereren van aanmeldingen voor de Open Oefenavonden.
Stap 2. De promotie van het filmpje over de Open Oefenavond op Facebook en Instagram. Met als doel: veel videoweergaven bij een grote doelgroep.
Stap 3. Inzoomen op de kleinere groep mensen die de video hebben bekeken en dus zijn aangemerkt als geïnteresseerd in de brandweer en het vrijwilligerschap.
Stap 4. ‘Ontdek hoe verrijkend het is om brandweerman of -vrouw te zijn.’ Met gerichte online advertising op Facebook en Instagram de groep geïnteresseerden verleiden zich aan te melden. Met één muisklik kwam je op de landingspagina waar je je kon aanmelden voor een oefenavond in de buurt.
Met deze multimediale aanpak heeft Brandweer Gooi en Vechtstreek de gewenste doelgroep weten te bereiken… met een uitstekende respons als resultaat. In totaal is de video ruim 40.000 keer bekeken. 62 mensen raakten besmet met het brandweervirus en meldden zich aan voor een Open Oefenavond. 24 mensen zijn in de running voor de opleiding.