Jochem Joosse heeft deeltijdstudie voltooid.

Vrijdag 3 februari jl. ontving Jochem Joosse na 2,5 jaar ploeteren het getuigschrift van de deeltijdstudie Master Kunsteducatie. Tijdens de studie aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten (FHK) te Tilburg verbreedde en verdiepte hij zijn kennis van kunst, cultuur en educatie,. Als eindopdracht focuste Jochem op het gefundeerd onderzoeken van kritische situaties in kunsteducatie en de ontwikkeling van oplossingen voor actuele problemen. Tijdens zijn studietraject genoot Joosse van een goede mengverhouding tussen het onderwijsaanbod en ruimte voor eigen leervragen. Voortaan heeft hij als art director weer de geest en handen volledig vrij voor communicatieve en visuele vraagstukken.

 

Boven N.A.P. heeft, als onderdeel van haar branding, glazen laten bedrukken. De peilschaal op het glas – onlosmakelijk verbonden met Boven N.A.P. – heeft de karakteristieke kleur blauw zoals je die op peilschalen terugziet in beekjes, meren en rivieren in ons waterrijke kikkerland.

Met de nieuwe glazen kunnen wij voortaan klinken op niveau.

Boven N.A.P. heeft een nieuwe stagiaire. Joris Staal (21) loopt vanuit zijn studie Communicatie aan de Hogeschool van Utrecht mee om een beter inzicht te krijgen in de alledaagse beroepspraktijk en in tal van communicatievraagstukken. Hij prefereerde een kleinschalig bureau met een informele sfeer. In samenspraak hebben het bureau en de stagiaire opdrachten geformuleerd waarop hij zich gedurende de stage zal richten. Verdiepend kennismaken met het ontwerpvak, met projectbegeleiding en relatiebeheer. Ook wordt van hem een constructief kritisch houding verwacht ten opzichte van het werk dat Boven N.A.P. voorbrengt. Joris Staal: ‘Tijdens mijn studie miste ik af en toe de link naar creatie. Ik verwacht dat ik tijdens deze stage volop creatieve opdrachten mag uitvoeren. Ik heb er onwijs veel zin in!’

Ineens stond de beeldhouwer bij ons binnen. Een gebogen gestalte, dik gekleed in een stoer ribfluwelen werkmansjas, een verweerd hoofd met een wollen pet. Hij droeg 2 gloednieuwe boeken onder de arm en keek ons blij aan. Zichtbaar verguld met het boek dat hij ieder van ons verwachtingsvol overhandigde. Ludovicus van Eijnatte staat op de omslag. De titel: licht ruimte verbinding. Aandachtig bekeek Ludo hoe Jochem en Paul het boek opensloegen, doorbladerden en beoordeelden. Ook zij zijn bereblij met het omvangrijke kunstboek dat Boven N.A.P. samen met de beeldhouwer tot stand gebracht heeft.

 

Licht Ruimte Verbinding is geredigeerd door Cor Laming en vormgegeven door Boven N.A.P.
Het kunstboek is voor € 70,00 te koop bij

–     Boekhandel Van Kemenade en Hollaers

–     De Vrije Boekhandel

–     Stedelijk museum Breda

 

Wie voorheen de huisvesting van Witlox VCS naderde, nam nauwelijks het beeldmerk van Witlox VCS waar. Het stond nauwelijks zichtbaar boven op het dak van het grote kantoorgebouw. Zonde, want wie eenmaal bij Witlox binnenstapt, ervaart meteen de hartelijkheid van een uitnodigend merk. Gastvrije baliemedewerksters, een kleurrijke inrichting en accountants die uitblinken in expertise en dienstbaarheid.

 

Boven N.A.P. adviseerde Witlox het logo (door een ander bureau ontwikkeld) minder hoog – beter zichtbaar en meer nabij – tegen de gevel te bevestigen. Jochem maakte artist impressions. Na goedkeuring verzorgde The Signerz in Breda de productie en plaatsing van de signing. (de grootste is 6,50 meter breed x 1,63 meter hoog).

 

Witlox VCS is anno 2020 een stukje dichterbij.

 

Jubileumboek Onze Lieve Vrouwelyceum Breda

Woensdag 4 maart 2020. In 2022 bestaat het Onze Lieve Vrouwelyceum 100 jaar. Rector Gijs van Wijlen en Paul Haverman van Boven N.A.P. zetten hun handtekening onder de opdracht voor de ontwikkeling van het jubileumboek. Een co-creatie tussen de school, De Groen Media en Boven N.A.P. Literator Ru de Groen en Paul Haverman zijn samen verantwoordelijk voor de research en de totstandkoming van de teksten. Ze worden daarbij ondersteund door de redactie van de schoolkrant en conrector Frits van der Zalm. Jochem Joosse tekent voor research en ontwerp. De verschijning van het boek staat gepland in september 2022.

Nieuwe stagiaire grafisch ontwerp bij Boven N.A.P.

Februari 2020. Boven N.A.P. heet een nieuwe stagiaire welkom. Caitlynn de Ridder (22). Ze is 4ejaars student Mediavormgeving aan het Da Vinci College in Dordrecht. Ze haalde eerder haar diploma voor Desktop Publishing aan het Grafisch Lyceum. Als stagiaire grafisch ontwerp werkt Caitlynn aan tal van ontwerp-projecten voor opdrachtgevers van Boven N.A.P. Maar haar belangrijkste taak is de uitvoering van de afstudeeropdracht die meetelt voor haar examen. Caitlynn: ‘Sinds ik in opleiding ben, kijk ik overal – op straat, op tv, in magazines en op verpakkingen – of ik de vormgeving geslaagd vind en of het beter kan. Ik word enthousiast van het ontwerpen van alle mogelijke on- en offline uitingen. In mijn vrije tijd ga ik naar comic cons, concerten, films en festivals. Of ik zit dan thuis lekker te gamen.” Caitlynn kijkt uit naar een leerzame samenwerking met Paul en haar stagebegeleider Jochem. Eind april hopen ze met de nieuwe stagiaire terugkijkend te proosten op een mooie stageperiode…

De paraatheid van voldoende brandweervrijwilligers is cruciaal voor de veiligheid in de samenleving. Voor Brandweer Gooi en Vechtstreek ontwikkelde Boven N.A.P. de wervingscampagne. Met als centraal thema ‘Oefenavonden en Hetere Vuren’. Geïnteresseerden werden uitgenodigd een Open Oefenavond bij te wonen. Folders, mupi’s, affiches, een film en on- en offline advertenties leidden tot de gewenste oogst. Maar liefst 60 mensen meldden zich aan.

Lees meer…

TRAHECON. Produceert en construeert trappen en hekken

Uitgesproken blij zijn we met onze nieuwe opdrachtgever Trahecon.
Een heerlijke opdrachtgever om voor te werken. Jawel, de Waalwijkse producent van trappen en hekken die ook de constructie op (hoogbouw) locaties verzorgt. Gedurende het hele bouwproces zet Trahecon voor haar klanten stappen extra. Na een brainstorm met zes medewerkers ontwikkelde Boven N.A.P. eerst de positionering, een strakke slogan en een eigenzinnig logo. Vervolgens de huisstijl, de signing op het pand en de werkbussen en de website. De nieuwe merkidentiteit staat stevig. Eigentijds, kleurrijk en zelfbewust.

Van maart 2016 tot mei jongstleden heeft Boven N.A.P. de brandweer in de Veiligheidsregio Utrecht geadviseerd en ondersteund bij een organisatiebreed intern communicatietraject. Kort nadat de opdracht was voltooid, stuurde onze opdrachtgever een aanbeveling voor op de website waar we erg blij mee zijn.  Lees hier de aanbeveling.
Dank Rob Timmermans en Leo de Lange.