Het ASVZ visie-festival

Podium voor een variété aan bevlogen mensen

ASVZ helpt mensen met een beperking een alledaags leven te leiden met alles wat daarbij hoort… Een fijne leefomgeving, sociale contacten, een betekenisvolle dagbesteding en ruimte om keuzes te maken. Voor medewerkers, cliënten en familie organiseert ASVZ in september 2022 een driedaags festival. De bezoekers kunnen er ervaren hoe de zorgvisie van ASVZ zich op 1001 manieren manifesteert. Ze proeven van de kennis en expertise van ASVZ. Maken kennis met de vele diensten, behandelvormen en belevings-, ontspannings- en spelactiviteiten. Ze ervaren hoe de collega’s van andere disciplines hun werk afstemmen op de behoeften en mogelijkheden van de cliënten. Ze kunnen tijdens het festival luisteren naar sprekers en muziekoptredens. En deelnemen aan een variëteit aan workshops. Kortom, volop inspiratie!

 

Boven N.A.P. is gevraagd in de aanloop naar het festival een wervende uitnodiging te ontwikkelen en een folder die aan de medewerkers thuis per post wordt toegestuurd. Verder ontwikkelden we vlaggen, banieren en affiches voor op het festivalterrein. En voor elke bezoeker een overzichtelijk programmaboekje met plattegrond.

 

Het resultaat? Het aantal bezoekers was overweldigend en de sfeer was magnifiek. Het merk leeft inmiddels sterker dan ooit in de harten van de betrokkenen.

Ginkgo. Taste the better oriental cuisine

HET MERK MET DE SCHOONHEID VAN EEN BOOMBLAD

Ginkgo Breda is een uniek restaurant-concept waar Oosterse gastvrijheid, oriental food & shared dining centraal staan. In het restaurant kunnen de gasten kiezen uit 40 oriëntaalse gerechten. Voornamelijk afkomstig uit Japan, Indonesië, Thailand en Vietnam. Vis-, vlees- en vegetarische gerechten; gewokt, gebakken, gefrituurd of gegrild.  De oriëntaalse gerechten uit de Aziatische keuken met haar ongeëvenaarde veelzijdige palet aan smaken worden er geserveerd in een Oosters ingericht interieur. De gasten ervaren er ongelimiteerd de tijd om – genietend van hun lunch of diner – ontspannen tafelgesprekken te voeren.

 

De drie eigenaren benaderden Boven N.A.P. met het verzoek een beknopte positionering te schrijven, een naam en slogan te ontwikkelen en een nieuwe huisstijl en signing te ontwerpen. De naam Gingko had alles in zich, vonden wij, om als drager van het restaurantmerk te fungeren. De ginkgo biloba of de Japanse notenboom is oorspronkelijk afkomstig uit het Verre Oosten. Japanners vereren deze boom, die tot 40 meter hoog wordt, als een god. Aan de zaden van de ginkgo worden al eeuwenlang geneeskrachtige eigenschappen toegekend. Het sierlijke blad – bestaande uit twee segmenten (bi loba’s) – hebben we in de huisstijl een prominente plek gegeven.

 

Huisstijl, slogan, teksten, website

DE LIEFDE VAN UITGEVERIJ DE GROEN MEDIA

De Groen Media is een bevlogen, kleinschalige uitgeverij waar liefde voor taal en hartstocht voor het maken van boeken steevast tot mooie publicaties leiden. Bij de ontwikkeling van een boek komen tal van werkzaamheden samen. Research. Schrijven. Vormgeven. Projectbesprekingen. Correctielezen. Drukken. Uitgeven. Uitgever Ru de Groen voert hierover de regie. Sinds 2012 legt hij zich bovendien toe op het schrijven van romans en kinderboeken. De Groen Media verzocht Boven NAP een nieuwe huisstijl en website met portfolio te ontwikkelen. Door een rechthoekig kader met ‘omgevingsgloed’ op een zwarte ondergrond te plaatsen, ontstond de suggestie van een boek. Daaroverheen positioneerde art director Joosse in pastelkleuren en een ranke typografie de letters De Groen Media. Onder de disciplines schrijvers, vormgevers, uitgevers – plaatsten we de meest essentiële belofte aan de opdrachtgevers van de uitgeverij: boeken waaruit passie spreekt. Bekijk de website.

De Groen Media tablet

Jubileumboek Onze Lieve Vrouwelyceum

Ode aan onze middelbare school

Samen met De Groen Media heeft Boven N.A.P. ruim twee jaar gewerkt aan een boek voor het OLV. Maandag 5 september 2022 jl., de dag dat het Bredase lyceum precies 100 jaar bestond, is het boek ten doop gehouden. De titel luidt Zodra de zoemer gaat. Echo van een eeuw Onze Lieve Vrouwelyceum. We kozen voor deze titel omdat het geluid van een zoemer een spectrum aan emoties vangt die bij een school horen. De start van dat proefwerk, wéér te laat zijn voor die les of het gevoel van ‘ein-de-lijk lunchpauze!’.

 

In 100 hoofdstukken verdeeld over 244 pagina’s voorzien van harde kaft is het boek een ode aan de jubilerende school geworden. Maar er staan ook verhalen in over pesten, de losse omgangsvormen in de jaren 70 in verhouding tot het huidige #metoo-tijdperk en het verdriet om overleden scholieren. Zonder overdrijving: het OLV, De Groen Media en Boven N.A.P. hebben veel – bijna uitsluitend positieve – reacties ontvangen. Lees maar hier.

 

Het jubileumboek is te bestellen via www.olv100.nl of de betere Bredase boekhandel.

Eenvoudige maar doeltreffende website

DE FOTOGRAAF VAN DIE HET TOEVAL NIET ONOPGEMERKT LAAT 

 

Willem Joosse wordt wel een fotograaf van de straat genoemd: ‘Ik ga erop uit, kijk wat ik tegenkom, sta open voor verwondering, zoek door de lens en fotografeer.’  Hij is zelden ergens naar op zoek, die Joosse, maar stuit steeds – onverwacht – op interessante alledaagse taferelen, personages en objecten. Een bijzondere lichtval of een boeiende, ruimtelijke compositie. Dat is de meerwaarde van zijn oog. Hij registreert wat anderen onopgemerkt aan zich voorbij laten gaan. Willem Joosse verzocht zijn zoon Jochem een website van bescheiden omvang voor hem te maken. Boven N.A.P. ontwikkelde het logo, de slogan, de webteksten en het ontwerp van de site-fotoportfolio, inclusief bestelmogelijkheid.

 

Ga naar willemjoosse.nl.

Business to business

STRAK ZAKELIJK DESIGN VOOR IT-MERKEN

 

Rackmount.IT ontwikkelt en produceert fraai vormgegeven stalen rekken van hoge kwaliteit voor IT-beveiligingsoplossingen. Zowel vaste als modulaire, stapelbare systemen. Het bedrijf heeft vestigingen in Nederland, Amerika en Australië. De opdrachtgever bedacht voor een nieuwe productrange de naam Leoracken wilde het als een zelfstandig merk in de markt zetten. Boven N.A.P. ontwikkelde respectievelijk het logo, de huisstijl, de huisstijl manual, productsheets en een 3 slagfolder. In het kielzog van deze opdracht volgde eenzelfde ontwerpverzoek voor de nieuwste innovatieve productrange Eaglerack. Ook tekende Boven N.A.P. voor de restyling van de visuele identiteit van het overkoepelende merk Rackmount.IT.

Zinnige & kunstzinnige onderzoeksverhalen

The Fontys Arts Files

Voor de masterstudenten van de creatieve opleidingen organiseert Fontys Hogeschool voor de Kunsten jaarlijks vijf research days. Ervaren professionals vertellen dan over hun vak en persoonlijke werkervaringen. Eind 2021 hield de Vlaamse kunstenaar Benjamin Verdonck er een boeiende voordacht. De studieleiding van Fontys besloot zijn verhaal te vermenigvuldigen en vroeg Boven N.A.P. een tweetalige uitgave te verzorgen. We bedachten de naam en het onderschrift: The Fontys Art Files, zinnige en kunstzinnige onderzoeksdagen. Ook verzorgde Boven N.A.P. het ontwerp. Op de omslag een vereenvoudigde grafische weergave van het beeld Albero Porta (boom|deur) van Giuseppe Penone dat in het verhaal van Verdonck de apotheose vormt. De omslag van de 32 pagina’s tellende publicatie is uitgevoerd in wit en koper foliedruk op muscat grey karton. Drukker Roggeband & Accuraat leverde topkwaliteit.

Logo, identiteit, signing en bewegwijzering

Stadshart-operatie: verhuizing en nieuwe huisstijl

 

Huisartsenpraktijk Stadshart is verhuisd naar een historisch pand aan de Nieuwe Haagdijk in Breda. De nieuwe huisvesting is ingrijpend verbouwd om hoogwaardige patiëntenzorg te kunnen blijven bieden. Boven N.A.P. kreeg de opdracht een nieuw logo, een nieuwe huisstijl, de gevelsigning en de interne bewegwijzering te ontwikkelen, passend bij de identiteit van de praktijk en de praktijkhouders. De gelaagde S in het beeldmerk vormt een verwijzing naar de esculaap en de drie artsen. In het ontwerp van de gevelsigning vindt een repetitie plaats van dat gelaagde logo.

Omdat u een goede taxateur op waarde weet te schatten…

De Dongense ondernemer Eric van den Bosch verzorgt de bedrijfstaxatie van zakelijke en particuliere onroerend goed-objecten. Woonhuizen, winkels, kantoorpanden, opslagruimtes, productielocaties. Als door-en-door betrouwbare en deskundige vastgoedtaxateur handelt Van den Bosch volgens internationale richtlijnen en de gedrags- en beroepsregels van NRVT en REV.

 

Boven N.A.P. ontwikkelde voor deze opdrachtgever de bedrijfsnaam StandVast, de slogan, de huisstijl en het fotografieconcept dat de webbouwer 1 op 1 heeft verwerkt in de website.

 

Voor de fotografie tekent Tim Eshuis.

Trahecon on the road

Trahecon uit Waalwijk produceert en monteert hoogwaardige hekwerken, balkonbeglazing, trappen en constructies. De klant- en oplossingsgerichte medewerkers leveren kwaliteit op het hoogste niveau. Kwaliteit die zich vertaalt in een gestroomlijnd proces, kwaliteitsproducten én een geslaagd project. Dat verklaart het vertrouwen dat opdrachtgevers in Trahecon stellen.

 

Boven N.A.P. kreeg het verzoek om voor de vrachtwagenvloot van Trahecon een eigentijds design te maken, in lijn met de nieuwe visuele identiteit die we twee jaar geleden hebben ontwikkeld. Reclame op de weg vereist een bondige boodschap: naam en logo, kernactiviteiten en de slogan. Zo werkt Trahecon ook onderweg aan het opbouwen van haar naams- en inhoudsbekendheid.